En fredags morgon

Återigen dålig på att få igång bloggen igen.. Mycket pågrund av att jag inte riktigt vet hur jag ska kunna uppdatera saker som hänt. 
 
Min mamma och pappa skildes för ett par år sen, My var då runt 1 1/2-2år gammal minns inte exakt, men jag och My flyttade då med min mamma till en lgh och hon träffade i samband med detta en ny som hon idag är gift med och dom flyttade upp till ett gemensamt hus i Tierp, som är en gammal skolbyggnad som dom renoverar och jag är imponerad av deras arbeten där uppe. Och väldigt glad för att dom lever tillsammans, mamma är lyckligare än någonsin. Så vi är där uppe en del och hälsar på! Myzan älskar att vara där, och jag gillar lugnet som finns där. 
 
Så tillbaka till att uppdatera kring min egen vardag då, jag hoppade av undersköterske utbildningen, och bestämde mig för att läsa något jag Kan trivas med bättre. Så för ett år sen så började jag läsa till ekonomiassistent, men då tempot är för högt så valde jag att dela upp det på längre period men är bestämd i att jag ska fortsätta tills jag tagit min examen! 
 
Sitter och tänker på allt som hänt sen jag träffade mannen i mitt liv, och hur jag har utvecklats som person. Vilket känns fantastiskt på alla sätt.. kan inte med ord beskriva det!
 
Just nu ligger jag och Myzan och ser film i sängen medans Mango (våran hund) ligger i sin säng och snarkar.. 
Tänk att Myzan fyller 7år i år, det är helt sjukt vad tiden går fort! 
Anledningen till att hon är hemma från skolan (förskoleklassen) är pga att hon varit magsjuk i veckan och känns onödigt att skicka dit henne en dag för att sen ta helg då kan hon lika gärna få vara hemma idag med. 
Mannen är iväg på olika byggen, vilket kanske låter konstigt för er då.
Men han har byggföretaget "Holstein bygg AB" så han jobbar mest hela tiden. Han är en förebild för många men framförallt mig tror jag. Han har visat att man kan uppnå stora drömmar och mål med stor vilja. 
Han är en bra person på så otroligt många sätt och tillsammans med honom har en egen liten familj. 
 
Idag ska jag försöka städa av lite, plugga inför en tenta nästa vecka, kolla upp lite grejer och lite sådant. 
Men får se om jag kanske hinner skriva mer sen! 
 
Peace out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0