"Spa" och myshelg

Så ett par dagar har gått sen jag skrev sist, men har helt enkelt varit trött! 
I fredags stod jag o städade o fixade hemma, sen va Jag med Myzan o pratade om saker o ting. Hon va duktig med att städa sitt rum också såklart, så har vi börjat kolla på hur vi ska kunna göra om i hennes rum. Dels funderar vi på att köpa en våningssäng med en underbädd till så det blir tre sängar därinne. My är ju det av tre barn som bor hos oss på heltid just nu, men när nån av de andra två kommer så ska det finnas ordentligt med plats tänker vi. Så nu har vi som sagt kollat på en sån våningssäng sen diverse annat såsom vägglampor, vägghyllor osv. Tror att det kan bli väldigt fint därinne när jag är klar och det kommer kännas som ett typiskt tjejrum! 😂

Sen så på fredag eftermiddagen kom stora dottern hem dvs killens dotter som är stora dottern här hemma eftersom hon är äldst! 
Så tog vi en promenad alla tre tjejer, för killen jobbade sent. Sen satte vi oss o såg film o käkade middag tillsammans vilket var väldigt mysigt. 

Sen igår så gjorde jag i ordning kropps samt ansiktspeeling åt oss dvs hemgjort. Sen smetade vi in vårt går ens olivolja så de hann ligga i en stund för att sen gå ner till bastun, så väl nere där så startade vi bastun och sen duschade vi en efter en å tvättade ur håret sen in i bastun! 
Sen när vi var klara nere i bastun så klädde vi på oss och tog en promenad till affären, sen hem igen så lagade vi lite mat tillsammans för att sen sätta oss framför TVn och åt vår middag lugnt. 

Sen tog vi fram godis o popcorn samt dricka, bytte till SVT1 och såg såklart melodifestivalen. Shit va tjejerna sprang omkring fram o tillbaka, dansade o hoppade. Å Mango samma sak dvs våran hund.. 

När Myzan gått o lagt sig så satte sig Tess o masserade mig, sen kom killen hem med en riktigt skön fleecetröja åt mig som jag nämnt att jag vill ha, så nu slipper jag frysa.

Så nu är det söndags förmiddag o jag klev upp runt halv tio typ, och då sov båda tjejerna sen så vaknade Myzan vid tio, söt som hon är så gjorde hon då kaffe o serverade mig. Nu sitter vi i soffan tillsammans o ser på Barnkanalen, eller ja barntv som Myzan kallar det.  Mysigt! 


Med det säger jag Peace out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0